Hasir


درباره حصیر

حصیر، پادکستی با محوریت موضوعات اجتماعی است. در این پادکست به برخی موضوعات اجتماعی پرداخته شده و تلاش می‌شود با دید نقد، تلنگر و آموزش، نوع نگاه مخاطب به چالش کشیده شود.

تیم ما
مسیر طراحی

۱. کاوش

بریف کارفرما

در گام اول، با استفاده از بریف، اطلاعات کاملی از برند و نیازهای کارفرما به دست آمد. پس از آن نیز نکات اصلی و کلیدی را از بریف و همچنین پرسشنامه‌ها و گفتگوهای تکمیلی، استخراج نمودیم.

تحلیل رقبا

در گام بعد برای ایجاد تمایز حصیر با رقیبان خود، به بررسی پادکست‌های با موضوعات مشابه پرداختیم و نقاط قوت و ضعف، مخاطبان هدف، لحن و هویت بصری هر کدام تحلیل شد.

نظرسنجی مخاطبان

در انتهای فاز تحقیقات، ما نیاز داشتیم که ذهنیت خود را با دید و ذهنیت مخاطبان برند تطبیق دهیم و از یافته‌های خود تا این مرحله، اطمینان پیدا کنیم. پرسشنامه‌های محدود و تکمیل آن‌ها توسط کارفرما و مخاطب، مهر تاییدی بر درستی دریافت ما از هویت برند بود.

خروجی فاز کاوش، گزاره‌ای با استفاده از کلمات کلیدی به دست آمده از این فاز بود که به بهترین و خلاصه‌ترین شکل پادکست حصیر را توصیف کند:

« حصیر پادکستی اجتماعی است تا باهم رشد کنیم و بهتر شویم. »

۲. ایده پردازی

مایندمپ

برای شروع فاز ایده‌پردازی، تلاش کردیم تا گزاره به دست آمده از فاز کاوش را به نمودهای بصری نزدیک‌تر کنیم. به این منظور به انجام مایندمپ گروهی پرداختیم تا نزدیک‌ترین مفاهیم بصری نسبت به گزاره را بیابیم.

اسکچینگ

سپس به اسکچینگ گروهی و گردشی، پیرامون کلمات به دست آمده پرداختیم.

خروجی فاز ایده‌پردازی، یک اتود نهایی انتخاب شده براساس اولویت‌ها بود که همراه با توضیحات جهت تایید نهایی، برای کارفرما ارسال شد.

۳. اجرا

لوگو
تایپ
فونت
پالت رنگ
پترن
پیکتوگرام
قالب شبکه‌های اجتماعی

Thanks for watching! 🤎