Vihan


درباره ویهان

ویهان، سازمانی مردم نهاد با هدف توانمندسازی کودکان و خانواده‌ها از طریق برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، بسته‌های فرهنگی و طراحی و اجرای فضاهای آموزشی است.

 
تیم ما
 
مسیر طراحی

۱. کاوش

بریف کارفرما

پروژه “هویت بصری سازمان مردم نهاد ویهان” با دریافت بریف جامع از کارفرما و تحلیل بریف شروع شد. در وهله اول، تحلیل بریف به ما کمک کرد تا ویهان را از دید کارفرما (هیئت مدیره) ببینیم.

بررسی بازار

سپس جستجو و کاوش در حوزه کودک آغاز شد. بررسی برخی از مستندات ویهان، مقالات حوزه کودک، تدتاک‌ها و یافته‌های جدید در حوزه طراحی برای کودک، نگاهی کوتاه به موسسات جهانی و ملی مشابه، بخشی از این کاوش‌ها بود. حاصل این جستجوها آشنایی بیشتر با دنیای کودکان و تعیین بایدها و نبایدهای طراحی برای آنها بود.

نظرسنجی مخاطبان

پس از آن برای تایید و اطمینان از شناختی که از ویهان یافته بودیم، به طراحی و انتشار پرسشنامه برای مخاطب‌های مختلف آن (خانواده‌ها، داوطلبین و مخاطبان عادی) پرداختیم. که داده‌های حاصل از این پرسشنامه کمک کرد این بار ویهان را از دید مخاطبان آن ببینیم.

خروجی فاز کاوش، مشخص شدن گزاره‌های اصلی و گزاره‌های فرعی، هدف و پیام اصلی لوگو بود.

” ویهان، سازمانی مردم‌نهاد و نیک‌اندیش با هدف توانمندسازی کودکان است. “

۲. ایده‌پردازی

مایندمپ

در این فاز ابتدا با انجام مایندمپ به کلیدواژه‌های بصری مرتبط با گزاره دست یافتیم.

مودبورد

موازی با تمام مراحل ایده‌پردازی، مودبوردی از المان‌های بصری موردنیاز ایجاد شد.

اسکچینگ

پس از آن، ایده‌پردازی و اتود در 3 روز و در 10 دسته کلمه گردشی شروع شد که حاصل آن قریب به 250 اتود مختلف حول کانسپت‌ها بود. در انتها تمامی این اتودها براساس فیلترهای (پتانسیل داینامیک‌بودن، قابل فهم برای کودک، همخوانی با هویت برند، همخوانی با بایدها و نبایدهای مشخص شده از مرحله قبل و…) گلچین شدند.
در نهایت یک کانسپت انتخاب شد.

۳. اجرا

لوگو و لوگوتایپ
فونت
پالت رنگ
پیکتوگرام
پترن
قالب شبکه‌های اجتماعی
هویت بصری در کاربرد

Thanks for watching!